Latar belakang

Saturday, July 21, 2012

Faktor faktor pemakaian perfume


Assalamualaikum dan salam sejahtera ..

Hari ini telah bermulanya puasa . Dengan harapan biarlah puasa di tahun ini mendapat 1000 kali ganjaran berbanding puasa di tahun sebelum nya .. Mungkin lama sudah aku x update pasal perfume kan ?Almaklumlah sejak keje shift ni mmg aku xda masa nk update tambahan pulak nk meniaga di opis agak sukar kerana aku sentiasa diawasi dgn CCTV . So apa yang aku hendak ceritakan hari ini ialah faktor faktor pemakaian perfume ..

Faktor pertama ialah bau asal badan seseorang. Kita maklum bahawa setiap orang mempunyai  bau badan yang tersendiri. Ini bergantung kepada keadaan  kulit masing-masing,  gaya hidup dan pemakanan yang seimbang. Faktor inilah yang menjadikan perfume yang dipakai, walaupun sama, akan menghasilkan bau yang berbeza.

Faktor kedua adalah kerana bau perfume itu dipengaruhi oleh keadaan persekitaran seperti tahap kepanasan atau kelembapan suhu dan aroma sekeliling. Contohnya, sewaktu korang ingin membeli perfume di gedung 
jualan, ia dipengaruhi oleh persekitaran haruman yang kuat dan keadaan suhu kedai yang sesuai.  Keadaan ini berbeza dengan persekitaran rumah. Sebab itulah kalau anda perasan, baunya agak berbeza bila dibawa pulang.

Faktor ketiga, kita perlu mengambilkira keserasian perfume tersebut dengan peredaran darah. Peredaran darah yang baik menyebabkan bau perfume dapat dicapai dengan semaksima mungkin. Oleh sebab itu, pada peringkat awal pemakaian perfume, pengguna hanya menyedari bau awal iaitu top note. Selepas beberapa saat, setelah perfume sudah serasi dengan peredaran darah, barulah bau perfume tersebut  timbul dengan baik.

So , setakat ini macam mana pemahaman korang mengenai perfume ? Untuk tidak membuang masa korang , bagi sape sape yg dluar sana nk order perfume , sila gunakan format form yg telah aku sediakan ni . Yang ni utk series buyer je tau ..

Sila sertakan

Nama :
No telefon :
No kod perfume :
Bilangan perfume yang dipesan :
Jumlah RM :
Slip bank

Bank in kan wang korang ke :
Maybank 154026518138 atas nama Wan Halimaton Saadiah bte Wan Ismail
Peringatan : Sila bank in dulu sebelum hantar form ni then scan dan emailkan ker qaseh1503@yahoo.com


Untuk yang ingin pesan melalui pos , sila nyatakan

Nama :
Alamat penuh :
No telefon :
No kod perfume :
Bilangan perfume yang dipesan :
Jumlah RM :
Slip bank

Sebarang pertanyaan buleh diajukan di Facebook aku  - https://www.facebook.com/amordiah atau email di qaseh1503@yahoo.com